Thursday, October 22, 2009

Senarai Azam Aku

Kata orang azam atau niat tu baik. Jadi aku memang ada banyak azam.

Ceklis untuk azam aku (takde taun-taun, bebile je buleh stat);
1. berenti isap rokok
2. beli ayam kat peniaga melayu yg sembelih secara sah
3. abis baya kete taknak utang2 dah, umah nanti aku beli cash (bajet taun 2048)
4. duit rokok yg save tu nak bagi mak aku kumpul buat pegi haji (tertakluk kepada azam 1)
5. korban lebih masa, harta dan diri ke jalan Allah
6. istiqamah taklim umah dan 5 amal mesjid
7. kurangkan berpesbuk
8. banyakkan khidmat
9. habiskan tafsir
10. khatam Quran kengkurang 2 kali setaun
11. beli insurans kete kat tuan azharjaafar
12. buang azam nak beli muto beso
dan 13. azam kluo 40 ari bulan 12 insyaAllah (ingat daku dalam doa tahajudmu)

p.s. : susunan tidak mengikut keutamaan. untuk mengetahui keutamaannya, sila ikut azam no. 13.

terima kasih

6 comments:

  1. salam,

    Semoga Allah beri taufik dan kekuatan untuk amal. Yang penting istiqamah walaupun sekecil amal. Insya Allah.

    ReplyDelete
  2. salam abu amar,

    sangat betul tuan.
    biar kecil tetapi istiqamah dari besar tetapi hangat2 tahi ayam.

    semuga diperkenan Allah.

    ReplyDelete
  3. salam

    sy suka no 12!!

    azam nak beli tu xder la sbb pompuan kan, tp klu azam nak jd rider tu ader la. dpt lak bwk 1000 cc, Fuh!! (mcm larat je! bwk ninja pun nak tebalik)

    luv bikez m0re den carz!!!

    sy cintakan islam.......

    ReplyDelete
  4. salam ahli kubur,

    saya pulak kalau dapat la GSX1000R perghhhh...
    memang tido kat dalam umah le muto tu.

    kalau dah Allah bagi rezeki amik aje.
    tapi jangan jadikan matlamat dah la.
    utamakan ugama dahulu.

    ReplyDelete
  5. hehe tapi kete murah tuan, komisyen ciput.

    ReplyDelete