Thursday, November 26, 2009

Keluar Khuruj

InsyaAllah dengan izin Allah Yang Maha Besar malam Isnin depan aku akan melangkah keluar untuk khuruj 40 hari ke destinasi yang belum aku pasti....

Aku excited betul sebab ni first time aku nak keluar 40 hari, sebelum ini cuma berkesempatan 3 hari je selama hampir setahun belajar usaha atas iman aku ni.

Terima kasih yang tak terhingga buat isteri aku yang meredhakan pemergian aku nanti. Sebelum ni itulah yang dok merisaukan aku, kalau-kalau dia tak setuju. Maklumlah, pertama kali berpisah lama. Dah tu anak kecik aku baru 3 bulan +. Tapi rupanya Allah sudah bagi kefahaman kepada dia akan usaha ini. InsyaAllah bila balik nanti aku akan usahakan agar dia pun dapat keluar masturat.

Bulan 12 ni ada exam pulak. Tapi bagus jugak la OUM ni pasal exam boleh diambil di mana-mana pusat peperiksaan seluruh Malaysia, jadi aku kene bawak buku le untuk study sesikit.

Kepada kengkawan semua doakanlah agar Allah beri kefahaman agama kepada aku sepanjang aku berkhuruj ni. Belajar-belajar buat kerja Nabi, fikir Nabi dan sunnah Nabi. Bukannya aku nak berdakwah atau mengajar tetapi belajar. Belajar untuk cerita kebesaran Allah supaya kebesaran Allah tu masuk ke dalam hati. Kerana bila kita bercakap telinga yang paling hampir dengan mulut kita adalah telinga kita sendiri. Jadi kalau aku ada tertasykil korang tu sebenarnya sebab aku nak tasykil diri aku sendiri.

Banyak lagi salah, silap dan dosa aku ni. Iman pun ada jam ok ada jam kebaboom. Jadi sebab tu lah aku kene setiasa usahakan iman ni. Dan usaha ini berterusan, tidak ada tamat atau rehat sebab setannirojim pun tak berenti atau berehat dari nak mengantoikan aku.

Heh dah nak pukui 3. Aku tido dulu weh. Karang leboh pulak suboh.
Kalau diizinkan Allah kita jumpa lagi nanti.



Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment